De Tre Pelarna-

så hänger de ihop 

SEO-UX-Försäljning


Paketlösningen som inkluderar de tre bärande delar som tillsammans skapar en optimal och konverterande hemsida. 

Utefter er vision och genom en grundlig behovsanalys utgår vi från dessa tre pelare. 

Vi skapar en hemsida värdig ert varumärke. 

På så vis kan ni spendera er värdefulla tid på er expertis.

Låt oss börja..

Sökmotoroptimering-SEO

Analys med förbättringsförslag


Första pelaren handlar om SEO.  

Hur hemsidan ska vara uppbyggd för att placeras högt upp i sökresultatet hos sökmotorerna. 

Man kan köpa hög placering i sökmotorerna genom sk, betald annonsering. 

Eller, så arbetar man strategiskt med organisk sökmotoroptimering. genom innehållet på sin hemsida.

Organisk SEO innebär att man genom rätt innehåll och flera andra faktorer kan placera sig högt i sökmotorerna utan kostsam annonsering. 

Jag är specialiserad i att skapa en långsiktig och hållbar organiskt SEO strategi.

Utvalda sökord och sökfraser skräddarsydda för ert företag. 


Tittar exempelvis på:

  • Sökordsanalys
  • Konkurrentanalys
  • Innehållets SEO potential
  • länkar
  • Laddningstider.

Användarupplevelsen- UX

Analys med förbättringsförslag


Andra pelaren handlar om användarupplevelsen på er hemsida.


Speglar den er verksamhet?

Tar ni hand om era kunder lika bra på hemsidan som ni gör på plats?

Denna pelare kan vara första kontakten en besökare får med ert företag.


Får de fel intryck här på hemsidan så tar det inte många sekunder förrän de går vidare till en konkurrent.

Vi ser till att sidan är optimerad för att attrahera er målgrupp och skapa förutsättningar att göra besökare till kunder.



Tittar exempelvis på:

  • Kategorier
  • Call to action
  • Sitestruktur
  • Tydlighet för er målgrupp
  • Användarvänlighet 


Försäljningen

Analys med förbättringsförslag


Tredje pelaren handlar om försäljningen genom kundens köpresa.

I grund och botten handlar försäljning om att hjälpa någon lösa ett problem.

Tre avgörande frågor den potentiella kunden ställer sig innan ett köpbeslut är:

Kan jag lita på er?

Kan jag respektera er?

Kan ni hjälpa mig?

Om vi utgår från dessa delar redan på hemsidan, skapar ni förutsättningarna för ett tryggt köpbeslut.





Tittar exempelvis på:

  • Hur förmedlas ert erbjudande?
  • Svarar ni på sökfrågan?
  • Tydlighet
  • Säljstrategier
  • Kundresan

Detta ingår i leveransen

  • Fullständig rapport med analys
  • Förbättringsförslag 
  • Handlingsplan - för uppdraget och ert fortsatta arbete både på kort och lång sikt
  • Sökord - av störst sökvolym och relevans för er bransch 
  • Implementering- av utvalda sökord på hemsidan (utvald text)
  • Mätetal - för er fortsatta analys och utvärdering
  • Allt levererat i Pdf format.
  • Uppföljning - så kan jag hjälpa er vidare
  • 2 st samtal via teams - vid uppstart och i samband med leverans

  • Tillgänglig via chatt - Slack

  • Kommunikation A och O- Du kan alltid vara säker på samarbete, återkoppling och tydlig kommunikation med mig.


 

Välkommen att ta kontakt


Prissättning

För att ni ska se vad som ingår i uppdraget skapar jag alltid en individuell offert.


På offerten kommer ni tydlig se vilka delar ni önskar inkludera i uppdraget- den kostnadsfria rådgivningen kan vara till stor hjälp vid ert val av uppdrag.

Läs mer om: kostnadsfri rådgivning

Läs mer om: Anlita Sophia


Priset avgörs av:

  1. Hemsidans storlek
  2. Antal sidor
  3. Antal sökord
  4. Om befintliga texter ska bearbetas och SEO-optimeras
  5. Om nya texter ska skrivas
  6. Omfattning- enligt överenskommelse.



Pris:  från 32 000 kr exl. moms.

Offertförfrågan

De Tre pelarna

SEO-UX-Försäljning